Du har en nettleser som vi ikke støtter. Les om godkjente OS/nettleserversjoner

Hopp til hovedmeny Hopp til innholdet

Kontakt Pasientreiser

Ønsker du kontakt med pasientreiser, ring 05515.

Foto: Dag Nordsveen, Pasientreiser ANS

Telefon

​Ved spørsmål om utfylling av reiseregningsskjema, dekning av reiseutgifter eller bestilling av din pasientreise, kan du kontakte ditt lokale pasientreisekontor på 05515.

Mer informasjon om de forskjellige pasientreisekontorene finner du her:

Fra utlandet

Befinner du deg i utlandet, kan du kontakte Pasientreiser på telefonnummer 0047 915 05515.​

Hva koster det å ringe?

Å ringe 05515 koster kr 0,99 kroner i oppstart og kr 1,99 per minutt fra privat fasttelefon med Telenor-abonnement. Samtaler via andre telefonoperatører har egne takster avhengig av operatør og abonnementsvilkår.

Postadresse for reiseregningsskjema

Felles postadresse for innsending av søknadsskjema på papir:

Pasientreiser HF
Postboks 2533 Kjørbekk​
3702 Skien 

Hemmelig identitet og fristbruddsaker

Hemmelig identitet
Hvis du har hemmelig identitet, som adressesperre 6 eller 7, må søknaden din sendes per post  til en egen postadresse. Dette er for å sikre at saken blir ivaretatt på en strengt fortrolig måte.

Husk å sende med oppmøtebekreftelse og eventuelt kopi av frikort.

Det finnes egne sikkerhetsrutiner for både mottak og behandling av saken. Saken blir behandlet manuelt av en egen enhet for spesialsaker.

Fristbrudd
Fristbrudd er når du har fått en frist for helsehjelp og ikke har mottatt helsehjelpen innen denne fristen, har rett til å få et annet behandlingstilbud. Ved fristbrudd må du sende inn reiseregning per post. Husk å merke konvolutten og reiseregningsskjemaet med "fristbrudd".

Hvis du har hemmelig adresse eller en fristbruddsak, send reiseregningsskjemaet til:
Pasientreiser HF
Postboks 2864 Kjørbekk
3702 Skien

Hørselshemming eller talevansker

Er du døv, hørselshemmet eller har talevansker, kan du kontakte pasientreisekontoret på andre måter enn å ringe 05515.

Send din e-post med forespørsel til postmottak@pasientreiser.no. Merk at du ikke må sende person– og helseopplysninger per e-post. Vi vil sette deg i kontakt med en saksbehandler som kan hjelpe deg per SMS eller via beskyttet e-post.

Det pågår et prøveprosjekt for å teste ut en SMS-løsning for hørselshemmede og personer med stemmevansker og afasi i Oslo og Akershus. Bor du i andre deler av landet, er dessverre ikke denne tjenesten tilgjengelig for deg i prøveperioden.

Bor du i Oslo eller Akershus, kan du registrere deg som SMS-avsender og –mottaker ved å bruke dette skjemaet:

NAV kan hjelpe til med tolketjenester

Innspill til nettsidene

Har du spørsmål eller innspill til nettsidene, kontakt webredaktør på redaktor@pasientreiser.no.