Å bli gammel

Illustrasjon av en gammel dame

Alle blir gamle.
Kroppen forandrer seg når jeg blir eldre.
Det kan hende
jeg må bruke briller
og høre-apparat.

Når jeg blir gammel,
skal jeg føle meg trygg.
Jeg skal få hjelp til å holde meg frisk og aktiv.
Jeg skal få hjelp til å ha det godt
selv om jeg ikke klarer det samme som før.

Personalet skal hjelpe meg
med ting jeg liker å gjøre,
og å få treffe venner og familie.

Hva betyr ordet?

Personalet

De som er på jobb
for å hjelpe meg i det daglige. 

 

Innholdet er levert av Helsedirektoratet

Helsedirektoratet. Å bli gammel. [Internett]. Oslo: Helsedirektoratet; oppdatert fredag 5. april 2024 [henta torsdag 3. april 2025]. Tilgjengeleg frå: https://www.helsenorge.no/nn/lettlest/livet-fra-ung-til-gammel/a-bli-gammel/

Sist oppdatert fredag 5. april 2024