Hjelp til trening

Illustrasjon av trening

Det er lurt å bevege seg,
være fysisk aktiv,
gå tur eller trene.

Hvis jeg trener,
kommer kroppen min i form
og jeg blir sterk og glad.

Hvis jeg sitter for mye stille i hverdagen,
kommer jeg i dårlig form.

Jeg kan få hjelp til å finne ut
hva slags trening jeg liker.

Det er lurt
å trene på faste dager
og til faste tider.

Det er lettere å trene
når det er gøy.
Å trene sammen med andre
kan være gøy.

Innholdet er levert av Helsedirektoratet

Helsedirektoratet. Hjelp til trening. [Internett]. Oslo: Helsedirektoratet; oppdatert fredag 5. april 2024 [henta torsdag 3. april 2025]. Tilgjengeleg frå: https://www.helsenorge.no/nn/lettlest/hverdagen/hjelp-til-trening/

Sist oppdatert fredag 5. april 2024