Passe på tennene

Illustrasjon av tenner

Det er viktig å passe på tennene.
Det er viktig å lære seg godt tann-stell.
Jeg må lære hva slags mat og drikke
som er bra for tennene mine.

Det er viktig å pusse tenner hver morgen og kveld.
Personalet må hjelpe meg å pusse tennene
hvis jeg trenger det.

Personalet hjelper meg
å bestille time hos tannlegen
for å sjekke tennene mine.

Hva betyr ordet?

Personalet

De som er på jobb
for å hjelpe meg i det daglige. 

 

Innholdet er levert av Helsedirektoratet

Helsedirektoratet. Passe på tennene. [Internett]. Oslo: Helsedirektoratet; oppdatert fredag 5. april 2024 [henta torsdag 3. april 2025]. Tilgjengeleg frå: https://www.helsenorge.no/nn/lettlest/helse/passe-pa-tennene/

Sist oppdatert fredag 5. april 2024