Hjelp med penger

Illustrasjon av digitale penger

Det er viktig
at jeg har orden på pengene mine.

Jeg må betale hus-leien min
og andre regninger.

Jeg må lære hva ting koster
og hva jeg har råd til å kjøpe.

Jeg kan få hjelp til å spare
til noe jeg ønsker meg,
for eksempel til en ferie.

En verge kan hjelpe meg
så jeg kan bruke pengene mine
på en best mulig måte.

Personalet kan hjelpe meg
med å ta ut penger av banken,
passe på bank-kortet eller betale i butikken
hvis jeg trenger hjelp til det.

Hva betyr ordet?

Personalet

De som er på jobb
for å hjelpe meg i det daglige. 

 

Innholdet er levert av Helsedirektoratet

Helsedirektoratet. Hjelp med penger. [Internett]. Oslo: Helsedirektoratet; oppdatert fredag 5. april 2024 [hentet lørdag 19. april 2025]. Tilgjengelig fra: https://www.helsenorge.no/lettlest/hverdagen/hjelp-med-penger/

Sist oppdatert fredag 5. april 2024